sleva -10 % pro nové členy

pro všechny objednávky v hodnotě nad 2.000 Kč

Prohledejte web
Co je třeba vědět o postoji společnosti Nike k řešení změny klimatu
Ecovision
04.10.2022.
Ecovision

Co je třeba vědět o postoji společnosti Nike k řešení změny klimatu

04.10.2022.

Move to Zero, je cesta společnosti Nike k nulovým emisím uhlíku a nulovému odpadu. Má jediný cíl: pomoci chránit budoucnost sportu. Je pokračováním hlubokého závazku společnosti Nike k udržitelnosti a je veden přesvědčením, že chránit planetu znamená chránit budoucnost sportu před změnou klimatu.

Teplotní posuny po celém světě jsou dobře zdokumentovány. Po celém světě se počet dní s teplotou nad 32 °C se od 80. let 20. století zvýšil téměř o 25 %. Pro sportovce ve všech disciplínách má změna klimatu své důsledky.

Například mnoho států USA přijalo pravidla pro zajištění bezpečnosti hráčů v horkých a vlhkých podmínkách, která nařizují kratší tréninky, nošení menšího vybavení nebo dokonce zrušení zápasů. Bez globálních opatření by při současných trendech změny klimatu mohla doba strávená na hřišti v některých částech Louisiany, Texasu a Mississippi do roku 2050 klesnout až o dva měsíce.

Těm, kteří se věnují sněhovým sportům, hrozí doslova ztráta hřiště. Průměrný počet dní kvalitního snowboardingu na celém světě se za posledních 30 let snížil o 7%. Do roku 2050 by se počet těchto dnů mohl snížit o 11 až 22%.

Move to Zero je reakcí na tyto skutečnosti.

Zahrnuje závazky, jako je odstranění jednorázových plastů v areálech společnosti Nike po celém světě a zahájení dialogu mezi globální designérskou komunitou prostřednictvím stránek nikecirculardesign.com. Tyto snahy se spojují s programy vývoje materiálů, které od roku 2010 odklonily 6,4 miliardy plastových lahví ze skládek (a zároveň tak pomohly vyrobit krásné fotbalové soupravy), logistickými centry poháněnými obnovitelnou energií, což je cesta, která je maratonem i sprintem.

Konkrétně se Move to Zero snaží minimalizovat ekologickou stopu společnosti Nike jako firmy a zároveň maximalizovat možnosti pozitivního dopadu jako značky.

Klíčové iniciativy Move to Zero

1. Společnost Nike bude do roku 2025 napájet vlastní a provozované závody ze 100 % obnovitelné energie.

2. Společnost Nike sníží do roku 2030 emise uhlíku v celém svém globálním dodavatelském řetězci o 30 procent v souladu s Pařížskou dohodou z roku 2015.

3. Společnost Nike odkloní 99 procent veškerého odpadu z výroby obuvi ze skládek.

4. Kromě toho společnost Nike ročně odkloní ze skládek více než 1 miliardu plastových lahví, z nichž se vyrábí příze pro nové dresy a svršky pro boty Flyknit.

5. Programy Reuse-A-Shoe a Nike Grind přeměňují odpad na nové výrobky, hřiště, běžecké dráhy a kurty.

Podobné články

04.
Oct.
Ecovision
Víte, že stačí změnit jen několik každodenních návyků, abyste snížili znečištění a přispěli k ochraně životn...
03.
Oct.
Ecovision
Plast je problém, řešením je inovace.
28.
Sep.
Ecovision
Jak zabránit globální ekologické katastrofě?